Verart - detalji koji će uljepšati svačiji dom /
Mali proizvođači često predstavljaju srce i dušu proizvoda zbog ličnog pristupa izradi, tako pažljivo stvaraju personalizovane predmete koji imaju poseban dodir individualnosti i autentičnosti. Vješte ruke Vere Šćepanović već godinama prave magiju stvarajući predmete kakvi se rijetko mogu naći na tržištu. Njen rad predstavlja spoj tradicije, maštovitosti i umijeća.
Tehnologija i mašine imaju značajnu ulogu u proizvodnji, no, postoji neprolazna privlačnost ručno izrađenih proizvoda. Vješte ruke Vere Šćepanović već godinama prave magiju stvarajući predmete kakvi se rijetko mogu naći na tržištu. Njen rad predstavlja spoj tradicije, maštovitosti i vještine.
"S obzirom da sam ljubitelj enterijera, uvijek obraćam pažnju na najsitnije detalje tako da sam došla na ideju da uz pomoć skulpturalnih svijeća doprinesem toplini nečijeg doma", počinje svoju priču Vera Šćepanović koja stoji iza male radionice Verart.
Kroz njen rad može se vidjeti i evolucija umjetnosti ručnog stvaranja, od pukog opstanka do izražavanja lične kreativnosti i identiteta.
"U mojoj radionici nastaju mirisne svijeće koje osim jako lijepog i elegantnog izgleda osvježavaju prostorije mirisima po želji kupaca", napominje Šćepanović dodajući da svijeće koje pravi nisu samo predmeti, već priče ispričane kroz oblik, boje i mirise.
Za svijeće je morala imati kalupe, te otkriva koliko je bilo teško doći do istih, ali i do materijala od kojih su izrađene:
"Mogu sa ponosom da kažem da smo prvi koji su došli na ideju da izrađuju ukrasne svijeće u Crnoj Gori. Vidjela sam da je to već trend u inostranstvu. Malo sam se informisala i pribavila željene kalupe. Vosak, kalupe kao i ostalu opremu koja je potrebna za izradu svijeća poručivala sam iz inostranstva".
Svijeće koje pravi nisu samo predmeti, već priče ispričane kroz oblik, boje i mirise.
Tehnika izrade svijeća ima dugu istoriju. Najprije su se pravile od loja, smole drveća i biljne masti, dok su za kalupe korišćene kamene posude i školjke. Kasnije su svijeće izrađivane i od pčelinjeg voska, dok bi fitilji bili od lana ili konoplje. Tokom srednjeg vijeka izrada svijeća je postala zanat, dok je u 19. vijeku industrijska revolucija transformisala proizvodnju istih. Mašine su omogućile masovnu proizvodnju svijeća od parafina, koji je postao dominantan materijal zbog svoje ekonomske isplativosti. No, u svojoj radionici, Vera uživa u pravljenju istih, te otkriva kako teče proces:
"Što se tiče same izrade, dovoljno je istopiti vosak, odabrati mirisnu notu i sipati u kalup. Kako je konkurencija na tržištu postajala sve veća, tada sam se odlučila da se oprobam i u dekupaž tehnici. Dosta je jednostavniji proces ukrašavanja, ali nudi veću slobodu kreativnosti", priznaje ona.
Zaljubivši se u ručni rad nije odustala, te je svoju kreativnost pokazala i praveći personalizovani pribor za jelo.
"Veliki sam ljubitelj posuđa. Oduvijek mi je bilo bitno da trpezarijski sto bude posebno ukrašen povodom familijarnih okupljanja. Za izradu personalizovanog posuđa sam inspiraciju dobila u Toskani, koja mami posebnim rustičnim i tradicionalnim stilom", ispričala je Šćepanović, čiji je brend Verart nastao kao mali porodični biznis.
"U početku je to bio hobi i strast prema umjetnosti, a kasnije kako je potražnja rasla ređale su se ideje i razvijale inovacije već postojećih artikala. Trudimo se da obogatimo ponudu i da se u našem asortimanu uvijek nađe nešto novo", tvrdi Šćepanović.
Obični, bijeli tanjiri kad izađu iz njene radionice dobijaju drugačiji izgled, a za njihovo ukrašavanje Vera koristi posebne flomastere za keramiku i porcelan i boje. No, zbog izrade, ovakvi komadi obično nijesu jednostavni za održavanje, te se mogu prati isključivo ručno. Međutim, posuđe sa potpisom Verart je drugačije:
"Vodila sam računa da materijal za dekoraciju tanjira kao i kasniji proces bude po propisima kako bi bio bezbjedan, jer se isti koriste u ishrani. Zbog toga je proces izrade dosta dug, ali mi je bilo bitno da tanjiri budu perivi u kućnoj mašini i potpuno bezbjedni za upotrebu", napominje ona.
Trudi se da konstantno osvježava ponudu i uvijek ima nove proizvode.
"Kad dobijem inspiraciju odradim nekoliko uzoraka koji nisu za prodaju. Perfekcionista sam po prirodi, trudim se da sve bude odrađeno do detalja i bez greške koliko je to moguće. Tek kada sam sasvim zadovoljna, artikal uvrstim u ponudu", objašnjava, te dodaje da sa zadovoljstvom izlazi u susret dobrim idejama mušterija.
"Naravno, ukoliko neko od mušterija ima specijalnu želju, gledam da izađem u susret u skladu sa mogućnostima", dodaje Šćepanović.
Ne krije da joj je drago što se sve više ljudi okreće ka ručno izrađenim proizvodima, te da se sve više cijene.
"Personalizovani proizvodi su unikatni i sve više popularni kod nas. Kupci se javljaju sa raznim idejama i molbama koje se trudim da primijenim", ispričala je Šćepanović koju upravo sve to dodatno motiviše da stvara.
Vodila sam računa da materijal za dekoraciju tanjira kao i kasniji proces bude po propisima kako bi bio bezbjedan, jer se isti koriste u ishrani. Zbog toga je proces izrade dosta dug, ali mi je bilo bitno da tanjiri budu perivi u kućnoj mašini i potpuno bezbjedni za upotrebu.
"Najveća motivacija koja daje krila našem malom biznisu jeste kada vidim da se na nečijoj trpezi nađe neki od naših proizvoda. To mi dovoljno govori koliko mali detalji mogu da doprinesu estetici nečijeg doma. Puno nam je srce kada su i naše mušterije zadovoljne. Dok izrađujem posuđe sa puno pažnje i ljubavi, razmišljam kako će ono krasiti nečiji dom ili restoran", ističe, te dodaje da je sve više hotela i restorana koji žele da njihova trpeza bude drugačija, ne samo po meniju, već i po personalizovanom posuđu.
"Sve je veća potražnja i jako me raduje što već u najavi imamo saradnju sa nekoliko restorana i hotela", pohvalila se ona.